lørdag 26. mars 2011

Heldress

Har aldri turt å kaste meg over heldresser som dette før... Men i går var tiden inne. Tegnet at mønsteret veldig møysommelig, og klipte ut stoffet like forsiktig. Tenkte gjennom alle eventuelle feilkilder før jeg begynte å sy, og kastet meg i det. Passe fornøyd med resultatet:)

Armene ble for store, så da vet jeg det til en eventuell neste gang. Skal sette strikk nederst i armen så løser det det meste av problemet. Halsen derimot ble ikke noe fin, men siden jeg bare har prøvd å sydd hals med ribb én gang før forventet jeg ikke noe annet. Jeg strakk nok ribben og stoffet for mye uten at jeg merket det selv, og endekantene ble ikke like. Men som kosedress hjemme får det fungere, så har jeg lært til neste gang at det må gjøres litt annerledes.

Mønster: fra boken "Børnetøj 0-3 år"
Stoff: Jersey (eller var det interlock?!) med campingvogner fra Cetho, ribb fra Stoff og Stil
Størrelse: 98

Har brukt tvillingnål til å legge opp armene med.

Den mislykkede halsen, har brukt tvillingnål for å feste ribben med.

En småsyk liten frøken i full fart


Ingen kommentarer: