lørdag 23. april 2011

Bento!

For noen uker siden kjøpte jeg sånne Bento "eggeformer" på eBay. Det er veldig enkelt, man koker egg, skreller dem og legger dem i formen. Trykker forsiktig igjen og legger til avkjøling, så har man kjempemorsomme egg som gjør måltidet litt artigere:) Oda synes det er kjempemorsomt å spise egg formet som fisk og bil, så nå har jeg bestilt flere modeller av eggeformer.


Oda spiser matpakke til frokost hver dag i barnehagen, og jeg liker å lage den litt spennende innimellom med andre ting enn bare brødskiver. Så da passer Bento-konspetet meg perfekt! Så nå har jeg kjøpt en Bento matboks også, med 2 etasjer og romdeler. eBay flommer over av ting til Bento (og de koster omtrent ingenting heller), som opprinnelig er en japansk tradisjon på matpakker. En kjapp googling av Bento viser de lekreste kunstverk i matpakken - ikke noe svette brødskiver der nei.

1 kommentar:

micano sa...

Så mye fint du lager!!
Morsomme former til eggene. Jeg har sett de men ikke helt forstått greia, men nå gjør jeg det.. hehe..