mandag 30. mai 2011

Nye bukser til Oda

Den fantastiske nye syboken "Made by me" der landets beste sybloggere har vært med ramlet ned i postkassen min for halvannen uke siden. Det er umulig å ikke bli inspirert av å bla i den, så mens jeg og mamma venter på en pakke fra Stoff og Stil har jeg sydd denne buksen av en gammel dongeribukse. Skal sy sånne bukser i stretchstoffer også, men ser jeg skal smalne bittelitt inn under armene og lage ribben litt smalere. Størrelsen er 1-2 år og den passer perfekt på Oda som er 2 år om halvannen måned. Mye mulig jeg spretter av baklommen på buksen stoffet kommer fra å syr fremme på brystet, ble litt nakent der synes jeg. Alt i alt ett flott mønster! Takk Jubel :)

Mønster: Knytebukse fra Jubel
Stoff: Dongeri fra mannens avlagte bukse, applikasjon fra ett gammelt putevar fra jeg var liten, skråbånd er arvegods fra min bestemor
Størrelse: 1-2 år


Den neste buksen sydde jeg for evigheter siden (husker ikke engang om jeg har blogget den), men der bommet jeg litt så overdelen var veldig vid. Den ble liggende å slenge på syrommet før jeg plutselig fant ut at det var jo bare å sette strikk i overdelen! Skjebnen ville det til at skråbåndet som er i halsen ikke var sydd igjen i endene, så det var bare å stikke ett strikk inn, stramme og sy det fast - og vips - fullt brukbar bukse:) Applikasjonen skulle være en søt katt, men den ble egentlig litt skummel...


Mønster: Tegnet på frihånd ut fra en gammel bukse min bestemor sydde til meg da jeg var liten
Stoff: Sengetøy fra Kid, skråbånd fra den lokale sybutikken
Størrelse: 92


3 kommentarer:

Eirin sa...

Æj leste Ola og ikke Oda, haha..Den ble knall tøff!! Du e så sabla dyktig!! Glede mæj og te og prøve og sy jubel-buksa..Hvest æj får te da..Det e jo en helt anna sak...

.:. Christine .:. sa...

Hehe, skjønne godt du les Ola når det e den kombinasjon av bokstava - e jo bare midterste som e annerledes;)
Takk for det, men detta får du til du også! Enda enklar å sy Jubelbukse enn de hengslebuksen du kan sy, så detta e easy peasy:)

Marlén sa...

Å guuuuuu æ ønske mæ ei sånn Jubel-bukse!!! :-D